Dacia Duster – AutoTest


Dacia vyrobila něco nevídané: Auto, za kterým se na ulici otáčejí desítky náhodných kolemjdoucích. Dacia Duster totiž poutá nejen svým vzhledem.

Dacia Duster 616505_
Dacia Duster

Nechceme aby této novince napršelo do nosu, ale Dacia Duster se předvedla již v první den našeho testování. Otevírajíc dveře na parkovišti nákupního centra se mi do okna vecpali dva pánové se slovy: “Kolik to stojí? Jaký to má motor? Jak to jezdí? “Asi o pět minut při parkování se přistavit starší pán, kterého zajímalo přesně totéž. Inu, tak toto se nám nestalo ani při jízdě na velkých luxusních německých novinkách a troufáme si říct, že nový Duster láká mnohem více pohledů, než jiné auta. Právě toto auto je dnes totiž černým koněm rumunské automobilky.

Malé SUV, které má podle výrobce sloužit zejména jako levná varianta odolného jízdy v terénu, jaksi odbourává pohled lidí na značku, která dosud byla tím nejlevnějším na trhu. Duster přichází na trh s dvěma pohony, ať už přední nápravy nebo všech čtyř kol, můžete se rozhodnout mezi benzínovým motorem s objemem 1,6 litru nebo jeden a půl litrovým naftovým motorem (pouze při čtyřkolce). Nám se do rukou dostala benzínová verze s pohonem 4×4 a výkonem 105 koní ve výbavě Arctica.

VIDEO: Dacia Duster offroad video

VIDEO: Dacia Duster – silnice, německy

Přiznáváme, první momenty byly opatrné, nevěděli jsme, jak se s Duster skamarádíte. Na rovinu, toto auto není limuzína, ale na to ani nehraje! Duster je prostě pracovní auto, za které se však nemusíte stydět na ulici. Jedno z aut, kterému sluší troška skvrn od bláta: Ať ostatní vidí, že něco vydrží. První, čím zaujme je jeho světlá výška a tedy i zvýšené sezení uvnitř, a také jeho velké nájezdové úhly, takže jen tak snadno neskončí zaborené rypáku dolů z kopce. Zadruhé nabízí pohon 4×4 s manuální možností nastavení, které nenajdete v každé čtyřkolce: Pohon předních kol (2WD určený zejména na městské cesty), Auto nebo Lock (uzamčení diferenciálu). Podvozek je slušný, dobře filtruje nerovnosti a chová se živě.

Dacia Duster 616506_

Dacia Duster se při této motorizaci pyšní krátkým prvním rychlostním stupněm, který perfektně využijete zejména v terénu, kam Duster jednoznačně patří. Avšak krátké jsou všechny převody, a tak na městském obchvatu musíte při sedmdesátce řadit šestku, aby vám motor točil 2000 otáček, při jízdě na dálnici točí něco přes 4000, co je uvnitř auta patřičně slyšet. My však tvrdíme, že benziňák je určen vysloveně do města, do terénu a na kratší trasy, po dálnici vás zaručeně úspornější povozí naftová verze. My jsme Duster vzali i do lesa, na dálnici i do města a naše konečná spotřeba se pohybovala na hodnotě 8,4 litru, což je velmi uspokojivě jen něco málo nad hodnotu udávanou výrobcem.

Dacia Duster 616507_

Interiér vás nenadchne – jenže ani nemá. Je vysoce účelový, i když nějaké ty mouchy v něm najdete. Nebylo překvapením, když jsme za volantem objevili levné plasty. Okna se stěhovali ovladači ne na dveřích, ale středovém panelu. Maličkosti, které nám vlastně až tak nevadily. V kabině je místa habaděj, nejen pro řidiče, ale i pro posádku na zadních sedadlech. Devizou Duster je vcelku velký kufr (objem 408 l až 1570 lv případě čtyřkolky), který při užívání tohoto auta určitě využijete.

Dacia Duster 616508_

Dacia se překonala. Vyrobila prostorné, odolné auto za málo peněz. Nemá pozinkované plechy. Používá levné plasty. Velmi dobře jezdí. O to lépe vypadá. Když si to žrát, výsledek je jasný. Dacia Duster není pro každého, je určen pro lidi, kterým výborně poslouží v terénu, ve městě budou přesunuty z bodu A do bodu B a s údržbou si nechtějí dělat velké starosti. Pro svůj účel za částku od 9 990 € za benzínovou předokolka a 13 090 € za benzínovou čtyřkolku s třetí nejvyšší výbavou Arctica poslouží perfektně a jen těžko bude na trhu hledat konkurenci.

Dacia Duster 616509_

Zdroj: Omlouvám se za případné nepřesnosti při překladu, článek převzatý ze serveru Adam.cas.sk

Zkopírujte a vložte kód níže..
Email a IM
WWW kód
Fóra
Dobré pojištění

Přidat komentář

O tomto webu

Na náš web můžete i Vy vkládat své tématické články. Registrace a vkládání článků není zpoplatněno. Zaregistrujte se ihned.

Podmínky publikace článků na téma auto a moto:

- Vámi napsaný originální článek
- Článek se nevyskytuje na žádné jiné internetové stránce
- Pouze téma Auto & Moto

Informace uvedené na tomto blogu neslouží jako doporučení a informace nemusí být aktuální a přesné.

Zjistit Google Pagerank, S-rank a Jyxorank